スキップしてメイン コンテンツに移動

What to do if you can't install Clockface on Fitbit

In case of installation failure

the following operations are used to deal with it.

  • Clear Fitbit app cash and  restart Fitbit app
  • Rebooting phone and watch
  • Bluetooth restart
  • Clockface selection on phones and watches
  • Remove and reinstall the clockface on phone

I picked up posts to the community that would be helpful.

1) Quick Version

  • Clearing the Fitbit app cache 
    On Android, clearing the Fitbit app cache also helped to fix the problem .
  • reselect Clockface
    A quick solution that sometimes works is to use the Clocks app on your watch to select a different clockface, and then reselect the one you want.

2) Standard version

  • Make sure mobile app and Firmware version are up-to-date.
  • Restart your Fitbit device
  • Switch to another clock than the one you want to switch to using the clocks app. Once syncs complete, it should get past the switching state.
  • Restart the Fitbit mobile app: Force close Fitbit app & relaunch the app.
  • Restart Bluetooth
  • Trigger a regular sync.

3) Longer version

  • Force-close the Fitbit app on your phone, and leave it closed.
  • Start the Clocks app on your watch, and switch to the clockface you're trying to install.
  • Restart the Fitbit app on your phone, and make sure it syncs with your watch.
  • Check the Clock Faces section of the Fitbit app and ensure that the new clockface installs correctly.

4) Longest version

If you still can't get it going, you'll need to get rid of the errant clockface so a fresh try can be made. Here's how:

  • Force-close the Fitbit app on your phone, then restart it. 
  • Alternatively, shut down and restart your phone and watch, then restart them.
  • If the Clocks section of the Fitbit app offers to attempt to continue the installation, select 'later'.
    • If selecting 'later' doesn't stop the installation, you'll need to try shutting things down again. 
    • You can't proceed until the installation progress bar has stopped.
  • Instead of attempting to reinstall the clockface you're having trouble with,  install a simpler clockface (such as one of those developed by Fitbit).
  • Use the Fitbit app to remove the clockface that you couldn't install.
  • Try to install that clockface again.
  • It's possible that the installation will fail a second time. If so, try again.

5)  Community or Support

  • If that doesn't work, the post will either post to the community or contact support.



コメント

このブログの人気の投稿

Firefox拡張機能 SakuraCheckerPlus 0.30

0.20から0.30の変更点 アイコンを選択して表示されるメニューにRemoveMarketplaceを追加。これを選択するとアドインではアドレスに'&emi=AN1VRQENFRJN5'を追加し再表示する。 Amazon.co.jpの商品掲載ページだけでなく、開いたサイト(サクラチェッカー,Keepa,DELTAtracer)においても、アイコンを選択して表示されるメニューから別のサイトを選択可能にした。 説明 Firefox拡張機能 SakuraCheckerPlus https://addons.mozilla.org/ja/firefox/addon/sakuracheckerplus/ 概要(Firefox) 操作 Amazon.co.jpの商品掲載ページでツールバーに表示されているアイコンを選択する 開くサイト(サクラチェッカー,Keepa,DELTAtracer)を選択する 新たなタブに選択したサイトが開かれる。 Amazon.co.jpの商品表示だけでなく、開いたサイトからでも操作可能 Amazon.co.jpの商品検索結果でツールバーに表示されているアイコンを選択する RemoveMarketplaceを選択する 検索結果からマーケットプレイス業者を除いた結果が表示される。 こちらのブログ で詳しく説明されている 設定 設定は不要です。 アドオンでの情報取得と保持 アドオンでは、Amazonの商品掲載ページのアドレスを取得し新たなタブを開きますが、取得した情報を保持あるいは転送することはありません。 アドオンでは、ローカルストレージに情報を保存しません、また、転送することはありません。 アドオンでは、Firefoxのコンソールに指定されたログレベルでデバックのための情報を表示しますが、転送することはありません。 作者は、Mozillaから提供されるダウンロード数等の情報以外に、アドオンを使用して情報を取得していません。 開くサイト Saukra Checker( https://sakura-checker.jp/ ) Keepa( https://keepa.com/ ) Keepaの使い方は、https://aqcg.jp/chinakeepa/ などに掲載されている DELTAtracer( https://delta

Fitbit Clockface DCLancher/ACLancher/SCLancher 0.5.5

SDKのサポート状況が不安だったので気がかりだった点を修正しつつ最新のSDKでビルドして公開。 AC,DC,SCにおける変更 スマートフォンの設定受信時のアイコンを変更。スマートフォンと未接続時の初期状態においてアイコン表示が不正確だったので修正。 06/05に申請、06/06に承認

Fitbit Clockface DCLancher/ACLancher/SCLancher 0.3.5

Statsの数を増やすためにSCLancherを追加 SleepやPresentの判断など値がどのようになっているのか把握したいこともあり、Statsを増やしたかったのでStatsを2個から6個に増やしてみる。 DCLancherやACLancherでは、デザインを大きくかえる必要があるため、 新たな時計SCLancherを作る。 結構早めにレビューしてくれる。だが、却下されてしまった。 Due to the fact that your CLOCK has functionality issues, we regretfully inform you that we have declined your submission.  Please find the issues uncovered during testing below:  # the device is rebooting after using an app.  Please consult the following link for more information:?https://dev.fitbit.com/legal/app-gallery-guidelines/  Technical Requirements Your App may not: Terminate unexpectedly. Cause the Fitbit app to terminate unexpectedly. Cause the Fitbit device to reboot. Use any API that is not explicitly documented by Fitbit. If an API requires user authorization, you may not use the API without obtaining such authorization. Abuse resources such as battery, network, CPU and memory. Take longer than 5 seconds to start. Block for more than 1 second. Network interactions should be repre